Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου 2011

Έρευνα της Κίνας,καρκίνος και φυτοφαγία μέρος Δ

Ακολουθήστε το ανανεωμένο blog μας  στην νέα του διεύθυνση:


http://bodysolutions.gr/blog/


www.bodysolutions.gr

 
Ξέρω , ξέρω χάθηκα. Βλέπετε προέκυψαν διάφορα. Η μάλλον ένα. Παντρεύτηκα.  Όμως τώρα όλα έχουν μπει σε φυσιολογικούς ρυθμούς, όσο φυσικά μπορεί να είναι κάτι τέτοιο εφικτό με τα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα στην χώρα μας. Δεν θα σας πω ότι δεν έχω επηρεαστεί από όλα αυτά και σε καμία περίπτωση δεν αναφέρομαι στην οικονομική παράμετρο μόνο. Τους τελευταίους δύο μήνες έχω διαβάσει αρκετά σε σημείο που τρομάζω και μόνο στην ιδέα ότι αργά η γρήγορα θα πρέπει να τα περάσω με την πιο εύπεπτη μορφή στο blog μου. Δυστυχώς  το μεγαλύτερο μέρος της γνώσης μου αντλείτε από άρθρα και ιστοσελίδες στην αγγλική γλώσσα. Φυσικά η μητρική μου γλώσσα είναι τα ελληνικά (ακόμα δεν τα έχω μάθει και καλά) και όπως είναι λογικό ο χρόνος που απαιτείτε για την απόκτηση νέας γνώσης δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητος . Δεν θα σας κρύψω ότι πολύ εύκολα χάνω την ισορροπία ανάμεσα στο αποκτώ και προωθώ γνώση στο blog.  Νιώθω έτοιμος να τροφοδοτήσω ξανά αυτό το χώρο με έγκυρη  επιστημονική γνώση τουλάχιστον μέχρι τις εορτές. Σας εύχομαι και επίσημα καλό χειμώνα, γεμάτο στιγμές αναζήτησης και συνειδητοποίησης σε κάθε τομέα της ζωής σας.   



 Ένα παράδειγμα προκατάληψης στην  Έρευνα της Κίνας.
Campbell

Το σωματικό βάρος  συνδέονταν  με την πρόσληψη ζωικής πρωτεΐνης, επίσης η πρόσληψη ζωικής πρωτεΐνης συνδέονταν με την αύξηση της εμφάνισης καρκίνου και στεφανιαίας νόσου. Φαίνεται ότι το να είσαι μεγαλύτερος (σωματικά) και θεωρητικά ανώτερος, επιτυγχάνεται με πολύ μεγάλο κόστος.(σελ. 102)

Η κατανάλωση περισσότερης πρωτεΐνης συνδέονταν με μεγαλύτερο σωματικό μέγεθος….. Ωστόσο η επίδραση αυτή αποδίδεται κυρίως στην κατανάλωση φυτικής πρωτεΐνης, η οποία αποτελεί και το 90% της πρωτεϊνικής  πρόσληψης των Κινέζων (σελ 103).

Denise Minger
Ας διαβάσουμε ανάμεσα στις γραμμές. Εδώ έχουμε των  Campbell να ισχυρίζεται 2 πράγματα. Μερικές παραγράφους πιο κάτω: Πρώτων ότι το σωματικό βάρος σχετίζεται με περισσότερο καρκίνο και καρδιακά νοσήματα και  δεύτερον ότι το σωματικό μέγεθος στην Κίνα δεν σχετίζεται μόνο με την αυξημένη κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης, αλλά επίσης με μια ακόμα μεγαλύτερη κατανάλωση φυτικής πρωτεΐνης. Στην πραγματικότητα ο σύνδεσμος ανάμεσα στο  σωματικό μέγεθος και κατανάλωση  φυτικής  πρωτεΐνη  είναι ισχυρότερος απ’ ότι με την ζωική πρωτεΐνη.
Παρόλα αυτά δείτε πως ο Campbell εμπλέκει μόνο την ζωική πρωτεΐνη  με τον καρκίνο και τα καρδιακά νοσήματα. Αν ήθελε να ερμηνεύσει τα δεδομένα χωρίς προκατάληψη, η πρώτη δήλωση του  Campbell θα  ήταν έτσι:

Το σωματικό βάρος συνδέονταν με την κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης και η κατανάλωση φυτικής πρωτεΐνης  συνδέονταν περισσότερο με την εμφάνιση καρκίνου  και  καρδιακών νοσημάτων.
Μήπως ο συντάκτης του παρέβλεψε αυτή την παράληψη, ε; Αμέσως μετά ο Campbell παρατηρεί:
Αλλά τα καλά νέα είναι αυτά: Μεγαλύτερη πρόσληψη πρωτεΐνης συνδέεται στενά με μεγαλύτερο ύψος και σωματικό βάρος. Το σωματικό βάρος γενικά συνδέεται με την κατανάλωση πρωτεΐνης και η δύο φυτική και η ζωική είναι αποτελεσματικές.(σελ 102)

Για μισό λεπτό. Αυτά είναι τα καλά νέα; Πριν από λίγο ο Campbell  δεν είχε ισχυριστεί ότι το να είσαι πιο σωματώδης επιτυγχάνεται με μεγαλύτερο κόστος και την εμφάνιση περισσότερου καρκίνου και καρδιακών νοσημάτων;
Γιατί το σωματικό μέγεθος είναι κακό όταν προκύπτει από την κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης και καλό όταν προκύπτει από την κατανάλωση φυτικής πρωτεΐνης;

Η κατανάλωση λιγότερων ζωικών προϊόντων ισοδύναμη με καλύτερη υγεία;
Campbell
Τα άτομα που κατανάλωναν τα περισσότερα ζωικά προϊόντα εμφάνιζαν τις περισσότερες χρόνιες ασθένειες. Ακόμα και η σχετικά μικρή  κατανάλωση ζωικών προϊόντων συσχετίζονταν με αρνητικά αποτελέσματα. Τα άτομα που έτρωγαν τα περισσότερα φυτικά προϊόντα ήταν τα υγιέστερα και έτειναν να αποφεύγουν τα περισσότερα χρόνια νοσήματα.
 Denise Minger
Αυτό το συχνά επαναλαμβανόμενο απόσπασα από την έρευνα της Κίνας είναι επιτακτική, είναι όμως αληθινό;  Λαμβάνοντας υπό όψη τα παραπάνω δεδομένα φαίνεται να μην ευσταθεί. Αλλά ας προσπαθήσουμε για άλλη μια φορά να δούμε αν αυτό μπορεί να είναι έγκυρο.   
Με ένα ενδεικτικό πείραμα ας δούμε μια σύγκριση ανάμεσα στις πέντε πόλης με την χαμηλότερη κατανάλωση ζωικής  πρωτεΐνης και να τις πέντε πόλης με την υψηλότερη κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης.  Ένα μικρό σετ δεδομένων (10  πόλης) φυσικά δεν μπορεί να μας οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα και για αυτό το λόγο δεν θα χειριστώ αυτή τη σύγκριση έως αντιπροσωπευτική όλων των συλλεγμένων δεδομένων. Από τη στιγμή όμως που η μέση κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης κυμαίνονταν από σχεδόν 0 γραμμάρια (για την ακρίβεια 0,01) μέχρι 135γρ την ημέρα, θα πρέπει να παρατηρήσουμε μια πλήρη αντίθεση ανάμεσα στις περιοχές που είναι σχεδόν φυτοφάγοι και στις περιοχές που καταναλώνουν σημαντικές ποσότητες ζωικής πρωτεΐνης.  

Στην πρώτη στήλη περιέχονται οι πόλης που θα χρησιμοποιήσω. Οι πρώτες πέντε είναι αυτές που εμφανίζονται σχεδόν φυτοφαγικές. Οι επόμενες πέντε  είναι αυτές που εμφάνιζαν την μεγαλύτερη κατά μέσο όρο κατανάλωση ζωικών προϊόντων.Στην δεύτερη στήλη τα προσληφθέν γραμμάρια ζωικής πρωτεΐνης ανά ημέρα. Στην τρίτη στήλη το ποσοστό ενέργειας (σε θερμίδες) που προσλαμβάνονταν από το λίπος και στην τέταρτη στήλη η ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών σε γραμμάρια.



Για να σας δώσω μια οπτική εικόνα για αυτές τις ποσότητες , τα 135γρ ζωικής πρωτεΐνης αντιστοιχούν  στην κατανάλωση 22 μεσαίων αυγών, τα 24γρ ζωικής πρωτεΐνης αντιστοιχούν  στην κατανάλωση τεσσάρων μεσαίων αυγών, τα 12γρ ζωικής πρωτεΐνης αντιστοιχούν  στην κατανάλωση δύο μεσαίων αυγών και τέλος τα 9γρ ζωικής πρωτεΐνης αντιστοιχούν  στην κατανάλωση ενός και μισού μεσαίων αυγών. Προφανώς, αυτό είναι ένα αρκετά ευρύ φάσμα, ακόμη και μεταξύ των κορυφαίων καταναλωτών  ζωικής  πρωτεΐνης (Tuoli and XIanghuang qi) , οπότε  ίσως πρέπει να επικεντρωθούμε στην σύγκριση των δύο πόλεων με την μεγαλύτερη κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης με τις πόλης που εμφανίζονταν σχεδόν φυτοφαγικές. 

Κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης ανά χώρα:


 
 
Ποσοστό θερμίδων προερχόμενο από λίπος:

 



 
Καθημερινή πρόσληψη φυτικών ινών:

 
Εδώ παρουσιάζονται οι συχνότητες θανάτων από σημαντικές αιτίες (ανά 1000 άτομα). Θα φυλάξω το σχολιασμό μου και απλά θα σας παρουσιάσω τα γραφήματα τα οποία θα μιλήσουν και από μόνα τους. Να θυμάστε οι πέντε πρώτες στήλες από αριστερά αντιπροσωπεύουν τις σχεδόν φυτοφαγικές χώρες ενώ οι  πέντε πρώτες στήλες από τα δεξιά αντιπροσωπεύουν τις πόλης με την μεγαλύτερη ημερήσια κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης.

Θάνατος από όλα τα  είδη καρκίνου:

 

Απόφραξη του μυοκαρδίου (καρδιακές προσβολές) και στεφανιαία νόσος:

 

Εγκεφαλικό επεισόδιο:

 


Διαβήτης:



 
Εγκεφαλικές και νευρολογικές βλάβες:






Λέμφωμα:





Λευχαιμία:





Καρκίνος του στομάχου:



Καρκίνος του μαστού:

 


Καρκίνος της μήτρας:


 

Όπως μπορείτε  να δείτε οι συχνότητες θανάτου και στα δύο γκρουπ είναι αρκετά παρόμοιες, με το γκρουπ των που καταναλώνει μεγαλύτερες ποσότητες ζωικής πρωτεΐνης να εμφανίζει ευνοϊκότερα αποτελέσματα σε ορισμένες αιτίες θανάτου (Θάνατος από όλα τα  είδη καρκίνου, απόφραξη του μυοκαρδίου (καρδιακές προσβολές) και στεφανιαία νόσος, εγκεφαλικές και νευρολογικές βλάβες, λέμφωμα, καρκίνος της μήτρας). Αυτή η σύγκριση μπορεί να μην έχει την ιδανική  επιστημονική υπόσταση λόγο του μικρού δείγματος, αλλά υπονομεύει  κατάφωρα την εκτίμηση του  Campbell:
Τα άτομα που κατανάλωναν τα περισσότερα ζωικά προϊόντα εμφάνιζαν τις περισσότερες χρόνιες ασθένειες. Ακόμα και η σχετικά μικρή  κατανάλωση ζωικών προϊόντων συσχετίζονταν με αρνητικά αποτελέσματα. Τα άτομα που έτρωγαν τα περισσότερα φυτικά προϊόντα ήταν τα υγιέστερα και έτειναν να αποφεύγουν τα περισσότερα χρόνια νοσήματα.

Γεωργάς Γεώργιος

Υπό φυσιολογικές συνθήκες όλες οι έρευνες που προσπαθούν να αποδείξουν πια φυσική ανεπεξέργαστη τροφή κάνει καλό και πια όχι θα ήταν άχρηστες. Φυσικά υπό άλλες συνθήκες εμείς οι άνθρωποι θα παρατηρούσαμε περισσότερο τι συμβαίνει γύρω μας και τη σχέση εξάρτησης ανάμεσα στην υγεία μας και την τροφή που εισάγουμε στο σώμα μας καθημερινά. Φυσικά κάτι τέτοιο σε καμία περίπτωση δεν γίνεται σήμερα και όπως εμπιστευόμαστε σε άλλους απερίσκεπτα το μέλλον της χώρας και των παιδιών μας έτσι εύκολα και απερίσκεπτα ακούμε και ενστερνιζόμαστε τις σύγχρονες ‘’επιστημονικές’’ απόψεις  σε θέματα τροφής και υγείας γενικότερα. Δυστυχώς το κέρδος την σήμερον ημέρα είναι η κινητήριος δύναμη των περισσότερων ερευνών που διεξάγονται με αποτέλεσμα το τοπίο της γνώσης  να είναι θολό. Έχοντας πάψει να παρατηρούμε και μην γνωρίζοντας την διατροφική ιστορία του είδους μας, γινόμαστε εύκολα, έρμαια του σύγχρονου και σε μεγάλο ποσοστό βρώμικου εμπορίου υγείας και τροφίμων. Βρώμικο για το έδαφος, τα φυτά και τα ζώα που μεγαλώνουν σε αυτό και τελικά για εμάς τους ίδιους.  Το χειρότερο απ’ όλα είναι το γεγονός ότι με την άγνοια μας και τις λάθος επιλογές μας ανατροφοδοτούμε αυτό τον βρώμικο κύκλο. Το μόνο πράγμα που μας απομένει μετά από όλα αυτά είναι η ημέρα της ανακάλυψης του μαγικού χαπιού  που σαν πολυνομοσχέδιο θα θεραπεύσει και θα δώσει λύση σε όλα τα προβλήματα που εμείς οι ίδιοι δημιουργήσαμε με την αμάθεια και τις λάθος επιλογές μας. Λυπάμαι  αλλά αυτή η μέρα δεν θα έρθει ποτέ. Η ενοχοποίηση όλων των άλλων πλην του εαυτού μας για ότι συμβαίνει πρέπει να σταματήσει εδώ και τώρα. Πρέπει εμείς να γίνουμε υπεύθυνοι της διατροφής μας, της πνευματικής και σωματικής μας υγείας. Δεν μπορεί να μας σώσει κανένας γιατρός, κανένας διαιτολόγος, κανένας γυμναστής και κανένα φάρμακο από την υποχρέωση μας ως ενήλικές να τρεφόμαστε, να γυμναζόμαστε και να κοιμόμαστε σωστά. Από το να γνωρίζουμε κάθε στιγμή για πιο λόγο ήρθαμε σε αυτό το πλανήτη. Η ''έρευνα της Κίνας'' όπως είχα πει  και παλαιότερα άλλα έψαχνε και άλλα βρήκε. Το αδιανόητο για μένα όμως είναι πώς ακόμα και όταν τα ίδια σου τα δεδομένα σε διαψεύδουν συνεχίζεις να πιστεύεις και να διαδίδεις αυτό που πίστευες και πριν.

Προσωπικά πιστεύω ότι ο  Campbell   σαν ερευνητής πέτυχε και απέτυχε. Απέτυχε να αποδείξει αυτό που πίστευε (δεν ειναι σε καμία περίπτωση υποχρεωτικό) αλλά πέτυχε χωρίς να το ξέρει, τουλάχιστον στο να αφαιρέσει άλλο ένα μεγάλο λίθο από τη σύγχρονη και σαθρή διατροφική θεωρία.  Στο επόμενο άρθρο μου, που αποτελεί και το τελευταίο μέρος αυτής της απομυθοποίησης από την εξαιρετική   Denise Minger θα δούμε πώς μπορεί η βάση της μεσογειακής δίαιτάς να αποτελεί παράλληλα και το δίκοπο μαχαίρι της υγείας μας. Πάντα κατά Campbell και '' έρευνα της Κίνας''. Ακόμα και αν ο ίδιος ο  Campbell   δεν  έδωσε ποτέ την σημασία που έπρεπε σε αυτή την τυχαία ανακάλυψη. Να είστε έτοιμη, γιατί αυτά που θα διαβάσετε μπορεί να μην σας αρέσουν καθόλου αλλά έτσι καταγράφηκαν.

2 σχόλια:

  1. Πολύ σημαντική δουλειά, μπράβο! Η κατάρριψη των ισχυρισμών του Campbel από την Minger είναι η ταφόπλακα στα επιχειρήματα της χορτοφαγίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ πολύ Αντρέα. Χαίρομαι που το πρώτο σχόλιο στον ιστότοπο μου έρχεται απο ένα όμορο ανήσυχο πνεύμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή